Без интриги на работното място – мисия възможна!
Всеки един от вас има досадни колеги или поне такива, които често ви „натоварват” с лични проблеми, с дребни интриги или просто с присъствието си… А понякога могат да са и причина за част от неуспехите ви.
Първо правило: Игнорирайте ги! Веднага ще кажете: „Ами няма как”. Напротив – има! Когато приближат стаята или бюрото ви, продължавайте да гледате съсредоточено в монитора или в листа, без да отмятате поглед към тях. Те ще влязат тихо и ще чакат да ги погледнете, защото не са дошли, за да говорят с вас по работа, а напротив. Затова са търпеливи и се промушват като пантери. След няколко секунди отвърнете поглед към въпросната личност и изречете: „Казвай”. Но със сприхав и забързан тон, като след това отново продължете работата си. В най-добрия случай, той/тя ще ви попита: „Имаш ли много работа?”. Вие светкавично отговорете: „Да! Ако е нещо важно – слушам те!”. Ще последва втори опит: „Ами исках да ти се оплача от (човека Х), който преди малко… И тук е най-важната ви роля: „Имам много работа, прощавай, може ли да го оставим за по-късно?”. Това изречение тушира нещата, защото нахалникът няма избор – трябва да ви почака, тъй като няма на кого друг да се оплаче, затова ще прояви разбиране.
Второ правило: Не се оставяйте да ви манипулират! Обикновено, за да сте на тяхна страна, те се опитват да ви създадат чувство на вина. Например, че не сте достатъчно активни, когато има конфликт, че не заемате страна и нямате собствено мнение. Винаги имайте мнение по въпросите, но се ограничавайте от коментари, ако не се налага. Няма нищо по-хубаво от това да ви подценяват. И не забравяйте – доказвайте се на себе си, а не на останалите!
Трето правило: Винаги казвайте истината! Не прикривайте хора, които не правят това за вас. Досадните ви колеги ще ви помолят да „спестите” тяхна грешка пред ръководството с основателни доводи и „мазна” усмивка. Това обаче понякога води до загуби и до съществени грешки, които впоследствие рефлектират върху вас. Отстоявайте позицията си. Когато не срещате колегиалност от отсрещната страна, не е нужно да лъжете, за да се харесате на колегата, когото всъщност не харесвате. Тук не става въпрос за доносничество, а за честност. Бъдете откровени пред себе си и пред останалите, без да влизате в излишни конфронтации или заплетени ситуации. Когато шефът ви ви попита за каквото и да било, винаги споделяйте фактите такива, каквито са. Така ще сте спокойни и ще бъдете уважавани, от когото трябва, дори и да грешите понякога.
Свързани статии
- ЗА НЕЯ И НЕГО 0 Коментара Прегледа (4989) 31.07.2016„Не! Няма за кога да си купуваш обувки. Краят на сезона е! Кога ще ги носиш?!“ Е, обикновено не взимам под внимание...
Няколко причини да се запишете на танци
ЗА НЕЯ И НЕГО 0 Коментара Прегледа (3852) 17.01.2016Танците са чудесен избор за разтоварване след тежък работен ден. По начало музиката лекува. Тя ни кара да си...- ЗА НЕЯ И НЕГО 0 Коментара Прегледа (3975) 10.01.2016Често пъти страдаме, защото не можем да открием мъжа, за когото сме мечтали. Срещаме различни мъже, с които, колкото...